Köp och Leverans

Leverans och Köpvillkor

Köpinformation och villkor

Veterinärbesökets webshop levererar enbart inom Sverige.


Priser:

Våra priser kan ändras av omständigheter som Veterinärbesöket inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms med 25 %. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.


Faktura:

Endast kortbetalning, bankgirobetalning och Swish godtas.


Bankgiro:

BG 5215-5397, ange ordernummer vid betalningen. Varorna skickas nästkommande måndag efter att pengarna inkommit till Veterinärbesöket.


Kortbetalning:

Vid upphämtning av varor eller vid Veterinärbesök sker kortbetalning via kortterminal som Veterinärbesöket har med sig eller via Swish. Kvitto kommer då på e-post. Det går även bra att betala med kort via webshopen (Stripe).


Swish:

Det går även bra att handla med Swish vid ordrar som ska skickas,

Swisha till nummer: 123 625 65 07, ange i meddelandet "websjop" och ditt namn. Kvitto kommer med e-post. Det går givetvis bra att Swisha vid upphämtning av varor i Malmö eller i samband med Veterinärbesök.


Leveransalternativ och frakt:

Tre alternativ:


1) Veterinärbesöket tar med ordern till nästa bokade Veterinärbesök hos kund. Kontakta Veterinärbesöket innan och välj detta i beställningen.


2) Avhämtning hos Veterinärbesöket på Sankt Pauli kyrkogata i Malmö, efter kontakt och överrenskommelse om tid med Veterinärbesöket. Kontakta Veterinärbesöket innan! Helst via mail eller pm på messenger (Veterinärbesökets Facebooksida)


3) Frakt inom Sverige:

Vi levererar till alla adresser inom Sverige, med hjälp av DHL. Beställningar skickas i nuläget en gång i veckan på måndagar (undantag för helgdagar då de skickas nästkommande vardag eller vid semestrar, detta meddelas på hemsida och Facebook).  Ordrar som läggs fram till söndagar kl 18 kommer med på måndagsleveransen.


Frakt och miljö - jag återanvänder de förpackningar som jag får hem mina varuleveranser i och skickar till kunder med. Återvinning är bra! :-)

OBS - vid semestrar är butiken stängd och inga ordrar skickas, detta kommer meddelas innan på hemsidan och i webshopen.


Varor som är slut i lager har längre leveranstid, då jag först måste beställa in det till lagret. De skickas då så fort jag fått in dem, vanligen inom en vecka. Skulle en vara ta slut och det inte stod i webshopen vid beställningen kommer ni att bli kontaktade av Veterinärbesöket om detta.


Ej uthämtade paket vid frakt:

Hämtar kunden inte ut paketet i tid returneras detta till Veterinärbesöket och kunden debiteras 150kr som ersättning för frakt, hantering och andra omkostnader.


Byte, ånger och returer:

Du har full bytes-, ånger och returrätt 14 dagar efter att du fått produkten. OBS - gäller ej kosttillskott!

Kontakta Veterinärbesöket så löser vi hur det ska ske på enklaste sätt.

Villkoret är förstås att du inte har använt produkten eller öppnat förpackningen och den ska vara i oskadat skick och ha alla etiketter kvar. Du betalar frakten för den återsända produkten, vi betalar frakten för ev. ny produkt.

Det går också bra att lämna den på plats eller i samband med Veterinärbesök, efter kontakt och i samråd med Veterinärbesöket.

Skicka alltid med ditt ordernummer samt anledning till retur i ditt returpaket.

För returnering: kontakta Veterinärbesöket via info@veterinarbesoket.se, för detaljer.


Reservation för saldofel:

Vi reserverar oss för att det ibland kan inträffa att en artikel som finns till försäljning i webbshopen är slut i vårt lager och inte kan levereras. Du blir då kontaktad via mail med erbjudande om alternativ produkt. Kan vi inte erbjuda tillfredsställande alternativ så makulerar vi ordern.


Minderåriga:

Minderåriga (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få beställa.


Reklamation:

Kontrollera alltid ditt paket med produkter så fort du mottagit dem. Om produkterna är skadade eller inte stämmer i antal, kontakta info@veterinarbesoket.se

Är det en transportskada så ska det anmälas till det postkontor som lämnade ut paketet.


Kontakt:

Om du har några frågor eller funderingar runt ditt köp så når du oss vardagar 8.30-16,

076-7701775 eller på mejl info@veterinarbesoket.se


Övrigt till webshopen:

Leveranser sker en gång i veckan på helgfria måndagar - då jag är ute hos patienter på dagtid har jag svårt att hinna leverera oftare. Jag planerar att komma igång med fler leveransdagar i framtiden.


Saknar du något i webshopen? Fråga mig så beställer jag in det!


Veterinärbesöket AB, legitimerad veterinär Christine Levring, utgår från Malmö


Organisationsnr: 559188-9240 Godkänd för F-skatt och moms

Veterinärbesöket Webshop